25 Kasım 2013 Pazartesi

PHP'DE POST VE GET METODLARI VE VERİLEN ÇEKİLMESİ

Bunu size şu şekilde anlatmak istiyorum şimdi facebook'a hepiniz giriş yapmışsınızdır diye umuyorum ben yapmadım facebook ne diyen kalmamıştır heralde :)

Facebook'a girerken ne yapıyoruz bize verilen bölümlere e-posta ve şifremizi yazıyoruz işte o adres ve şifremizi yazdığımız kısım bir form ve o formdaki verilerin facebook'a iletilmesi için bu iki metoddan biri kullanılıyor.Yani bir giriş formu var ve formdaki verilerin gönderilmesi için metodlar gerekli bunlarda post veya get arkadaşlar.

Gelin resimlerle örneklerle nasıl kullanıldıklarını aralarındaki farkı ve formdan gelen verilerin nasıl çekildiğini görelim.

İlk olarak post metodunu kullanalım arkadaşlar.

POST METODU

Hemen formumu oluşturuyorum ve method kısmına post yazıyorum

<form name="input" action="giris.php" method="POST">
E-posta veya Telefon : <input type="text" name="adi">
Şifre : <input type="text" name="adi">
<input type="submit" value="Giriş">
</form>

Arkadaşlar yukarıda gördüğünüz gibi formumu oluşturdum ve giris.php dosyasına actionladım giris.php dosyamızıda hemen onu oluşturalım ve formdan gelen verilerin post metoduyla nasıl çekildiğini görelim.

<?php
/*Formdan Gelen Veriyi Çekme Daniskaner.com*/
 
$eposta = $_POST["eposta"];
$sifre = $_POST["sifre"];
 
echo "Hoşgeldiniz <br>";
echo "E-Posta Adresiniz : ".$eposta."<br>";
echo "Şifreniz : ".$sifre."<br>";
?>

Yukarıda gördüğünüz gibi giris.php dosyamızı oluşturduk ve formdan gelen veriyi post metodu ile çektik ve ekrana bilgilerimiz yansıdı peki post ile çektiğimizde adres satırımızda nasıl bir görüntü vardı aşağıdaki resimde post ile çektiğimizde adres çubuğuna dikkat edelim ve görelim.


Yukarıdaki resimde görüyoruz ki hiçbir şekilde bilgilerimiz gözükmüyor ve güvenli şekilde karşıya iletiliyor.

GET METODU

Peki verileri get ile çekseydik ne oldurdu gelin birde get metodu ile çekelim.

Hemen yine aynı şekilde formumu oluşturuyorum ama bu sefer method kısmına get yazıyorum.

<form name="input" action="giris.php" method="GET">
E-posta veya Telefon : <input type="text" name="adi">
Şifre : <input type="text" name="adi">
<input type="submit" value="Giriş">
</form>

Formumu oluşturduğuma göre yine giris.php dosyamı oluşturuyorum bu sefer verileri get metodu ile çekiyorum

<?php
/*Formdan Gelen Veriyi Çekme Daniskaner.com*/
 
$eposta = $_GET["eposta"];
$sifre = $_GET["sifre"];
 
echo "Hoşgeldiniz <br>";
echo "E-Posta Adresiniz : ".$eposta."<br>";
echo "Şifreniz : ".$sifre."<br>";
?>

Evet arkadaşlar giris.php dosyamı oluşturdum ve get metoduyla verilerimi formdan çektim peki ne oldu aşağıdaki resimde yine adres çubuğumuza dikkat edelim.

Php'de Post ve Get Metodları ve Verilerin Çekilmesi

Yukarıdaki resimde gördüğünüz gibi bütün bilgilerimiz ortada yani get metodu güvensiz ama hızlı bir metod.Post metodu ise güvenli ama yavaş bir metod.

Aslında ikisininde kullanım alanları farklı arkadaşlar siz nasıl kullanıldıklarını ve verilerin nasıl çekildiğini nerelerde kullanmamız gerektiğini umarım anlamışsınızdır.Örnekleri yaparsanız aklınızda kalır kolay gelsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder