25 Kasım 2013 Pazartesi

Css Oval Kenar (Border Radius)

Css Oval Kenar (Border Radius)

Arkadaşlar bugün css nin çok sevdiğim bir özelliği olan border radiusa değinmek istedim.Border radius ile element kenarlarına ovallik kazandırıyoruz oldukça kolay bi kullanımı var ve bunu sizin için yapan siteler bile mevcut.Malesef her tarayıcı desteklemiyor ama her tarayıcı için ayrı bir border radius yazarak bunun da üstesinden geliyoruz.Ben size bütün tarayıcılarda uyumlu olan şeklini göstereceğim.Ayrıca ben kendi temamda bayağı kullandım bu özelliği sizede öneriyorum güzel bir görünüm sağlıyor.Şimdi beraber bunu bir örnekle nasıl yapıldığını görelim....

Canlı örnekle görelim :

Html Kodları :

<divclass="radius">Radius Örnek</div>

Css Kodları :

body {
background-color:#325780;
}
.radius {
 background-color:#FFFFFF;
 width:200px;
 border:1px dotted black;
 font:bold 22px/100px Tahoma;
 text-align:center;
 -webkit-border-radius: 12px;
 -moz-border-radius: 12px;
 border-radius: 12px;
}

Uygulamalı Örnek :


Kolay Gelsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder